عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 17 تير 1402
بازدید : 747
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


با فرا رسیدن فصل تابستان و استفاده از عینک آفتابی، در این مقاله همه چیز را در مورد عینک آفتابی مناسب برای شما مطرح کرده ایم. در سایت بمانید

بسیاری از افرادی که فکر می کنند استفاده از عینک مخصوص یک طبقه اجتماعی خاص یا نشانه ای از احساسات است، استقبال نمی کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، اما این سکه روی دیگری هم دارد، یعنی با یک عینک آفتابی مناسب می توان از بسیاری از آسیب های چشمی جلوگیری کرد. حتی بسیاری از افراد به دستور پزشک مجبورند از عینک دودی استفاده کنند. اگرچه استفاده از عینک آفتابی مختص فصل خاصی از سال نیست، اما تجربه نشان داده است که با شروع فصل گرما تمایل افراد به خرید این محصول بیشتر می شود. به یاد داشته باشید، همانقدر که عینک آفتابی می تواند در محافظت از چشمان ما مفید باشد، عینک آفتابی ناکافی و نامناسب می تواند به چشم آسیب برساند.

مشخصات عینک استاندارد چیست؟

.

این عینک آفتابی استانداردی است که حداکثر محافظت از چشم را فراهم می کند. این لنزها عینک های استانداردی هستند که می توانند بیش از 95 درصد اشعه UV را جذب کنند. تعیین سطح اشعه ماوراء بنفش عینک تنها با دستگاه UV متر امکان پذیر است. اگر دستگاه عدد 400 را نشان می دهد، می توانید از استاندارد بودن عینک خود مطمئن باشید. پس یادتان باشد از فروشنده بخواهید که عینک شما را با دستگاه یو وی متر تست کند، حتی اگر قیمت عینک بالا باشد و به اصطلاح برند باشد. اکثر عینک های آفتابی ارزان قیمتی که اغلب در فروشگاه های معتبر و یا حتی در خیابان به فروش می رسند به دلیل عدم جذب اشعه ماوراء بنفش تاثیر بسیار منفی روی چشم ها می گذارند. یعنی نه تنها مفید نیست بلکه مضر هم هست.

آیا می توانیم همیشه عینک آفتابی بزنیم؟

در تهیه عینک دائمی باید چند نکته کمتر از مو را به خاطر بسپارید. ابتدا حتما لنزها را در طول روز بخرید تا قدرت لنز و نوع نور خورشید را تست کنید. از مغازه ها و فروشگاه های غیر قابل اعتماد عینک نخرید. اگر فروشگاه دستگاه UV متر ندارد، بهتر است به جای دیگری بروید. هنگام استفاده از دستگاه UV متر به عدد 400 توجه کنید و اگر همان عدد را نشان می دهد از فروشنده بخواهید لنزهای دیگری را امتحان کند تا از درست کارکرد دستگاه مطمئن شوید. از عینک آفتابی فقط در طول روز و زمانی که زیر نور آفتاب هستید استفاده کنید، زیرا استفاده از آن برای اهداف دیگر می تواند به چشم شما آسیب برساند. زمانی که عینک روی چشم شما نیست، آن را در جعبه ای جداگانه قرار دهید تا از کنده شدن عینک جلوگیری شود.

عینک آفتابی چه رنگی مضر است؟

.

برخی از افراد عادت دارند رنگ عینک خود را با لباس‌هایشان هماهنگ کنند و به آن «تجهیز» می‌گویند، اما رنگ لنز عینک شما بر روی کاری که انجام می‌دهید تأثیر می‌گذارد. به طور کلی این عینک آفتابی بنفش و قهوه ای روشن برای تمامی کاربردها مناسب است. به خصوص هنگام رانندگی شیشه دودی تنها مقدار نور را بدون تأثیر بر رنگ جسم کاهش می دهد. لنزهای سبز قسمت آبی طیف را کاهش می دهند و روشنایی سطح را کاهش می دهند. لنزهای زرد یا کهربایی برای محیط‌های با دید بالا یا فعالیت‌های ورزشی ایده‌آل هستند. از سوی دیگر، لنزهای عینک آبی یا بنفش برای استفاده در همه شرایط استاندارد نیستند. و تضاد رنگی محیط را از بین می برد. این رنگ ها اغلب مد می شوند.

عینک آفتابی بزرگ یا کوچک؟

.

تعریف کلی از اندازه استاندارد عینک آفتابی این است که سطح اطراف چشم را کاملاً می پوشاند و از رسیدن نور به چشم جلوگیری می کند. عینک هایی با عدسی های کوچک تنها بخشی از چشم را می پوشانند و محافظت کاملی ندارند. از طرفی عینک هایی با لنزهای بزرگ می توانند روی گونه ها و بینی سنگین باشند و یا دسته های پهن آنها زاویه دید را کاهش دهد. همچنین باید یک رابطه منطقی بین اندازه لنز و قطر دسته و قاب وجود داشته باشد. تعیین نوع فریم عینک تا حد زیادی یک موضوع سلیقه ای است، اما به یاد داشته باشید که فریم های لاستیکی انعطاف پذیرتر هستند، احتمال شکستگی کمتری دارند و راحت تر روی صورت می نشینند. شاید تنها مزیت اسکلت فلزی این باشد که در صورت شکستگی قابل تعمیر است. امروزه تنوع شیشه های لبه دار لاستیکی فراتر از فریم های فلزی است.

استفاده کنندگان از لنزهای تجویزی چه باید بکنند؟

.

عدسی عینک های معمولی را می توان فتوکروم، رنگی و پودری کرد و از چشم ها مراقبت کرد. راه حل دیگر استفاده از عینک آفتابی است که روی عدسی عینک طبی قرار می گیرد، اما حتی کسانی که عینک می زنند باید از چشمان خود در برابر نور خورشید محافظت کنند، به خصوص بیمارانی که در حین استفاده از عینک تحت عمل لیزیک چشم قرار گرفته اند. در واقع عینک آفتابی آسیب های ناشی از نور شدید خورشید را کاهش می دهد. به یاد داشته باشید که وقتی فردی از عینک آفتابی استفاده می کند، عدسی چشم او بیش از حد معمول باز می شود و اگر عدسی عینک استاندارد نباشد، اشعه مضر مستقیما وارد چشم می شود. یعنی ضرر عینک نزدن کمتر از عینک تقلبی و غیراستاندارد است.

عینک آفتابی بزنیم یا نه؟

.

با توجه به طیف فرابنفش، نور خورشید می تواند بر چشم و پوست انسان تأثیر منفی بگذارد و در دراز مدت باعث بیماری شود. در واقع بیشتر اشعه های مضر خورشید توسط لایه اوزون جذب می شود، اما از آنجایی که این لایه ضخیم شده و نور UV را به طور کامل جذب می کند، محافظت از چشم ها ضروری است. عینک آفتابی معمولی خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید را تا حد زیادی کاهش می دهد. استفاده از این محصول برای سلامت و نوسازی پوست صورت به خصوص دور چشم نیز مفید است.

عینک

.

شاید بسیاری هنوز نیاز به استفاده از عینک آفتابی را درک نکرده باشند. تقریباً یک سوم از کسانی که عینک آفتابی می خرند کاملاً نمی دانند چه نوع عدسی برای آنها مناسب است. این نکات کوچک در مورد یک عینک آفتابی استاندارد را به خاطر بسپارید.

لنزها مهم هستند: تفاوت قیمت بین برندهای معروف عینک و عینک ارزان، اصول اولیه ساخت عینک است که شامل انحنای معمولی و عدم اعوجاج در لنز است. با افزایش انحنای عینک، اثرات فیزیکی انحراف نور مضر می شود.

استفاده از چهار فصل: استفاده از عینک آفتابی فقط برای روزهای گرم و آفتابی سال نیست. در زمستان، برف حدود 80 درصد نور خورشید را منعکس می کند. این مقدار 3 برابر آب و 5 برابر بیشتر از ساحل دریا است.

از کلاه استفاده کنید: اگر به دلایلی نمی خواهید از عینک آفتابی استفاده کنید، می توانید در روزهای آفتابی از کلاه قهوه ای استفاده کنید. به دلیل سایه ایجاد شده، لبه کلاه مانع از رسیدن 50 درصد اشعه های مضر به چشم می شود.

اوج مصرف: مطالعات علمی نشان می دهد که اثرات منفی نور خورشید عمدتاً بین ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر است و در هوای گرم تا ساعت 16 افزایش می یابد.

کودکانی با چشمان زیبا: ممکن است برخی بر این باور باشند که خطرات اشعه ماوراء بنفش در چشمان بزرگترها دیده می شود، اما کودکان نیز از این قانون پیروی می کنند. شرکت عینک آفتابی عینک آفتابی شیک و منحصربفردی برای کودکان ساخته و روانه بازار کرده است.

مراجعه به منبع:  https://sapticstore.ir/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com